12 sierpnia 2022 Odpowiednie krzesło biurowe
5 powodów, dla których pracodawcy powinni poważnie traktować stres w miejscu pracy

Stres w miejscu pracy nie jest czymś, czego należy się spodziewać, ani czymś, z czym po prostu musimy żyć. Stres może być śmiertelny, jeśli pozwoli się mu się rozwijać.

Taka jest prawda.

Mając to na uwadze, ważne jest, abyś znalazł sposoby na zmniejszenie stresu, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, ale równie ważne jest, aby pracodawcy usiedli i potraktowali ten problem poważnie.

Życie ze stresem nie jest przyjemne, ale z punktu widzenia biznesu może być również bardzo szkodliwe. Zarządzanie stresem w miejscu pracy jest dlatego czymś, na czym należy się aktywnie skupić, albo poprzez regularne warsztaty zarządzania stresem, albo po prostu mając polityka otwartych drzwi pozwalając pracownikom na rozmowę z przełożonymi, gdy czują się pod presją lub gdy mają coś na głowie.

Zobacz ten interesujący film z wykładu TED, który podkreśla niektóre z bardzo realnych kosztów stresu w miejscu pracy.

Oczywiście najważniejszym powodem, dla którego pracodawcy powinni poważnie traktować stres w miejscu pracy, jest ludzki punkt widzenia. Bycie w stresie jest okropne i nie powinieneś chcieć, aby którykolwiek z Twoich współpracowników czuł się w ten sposób, kiedy siedzi przy biurku lub nawet poza nim. Są jednak kwestie związane z biznesem, które również należy rozważyć.

  1. Stres powoduje wzrost absencji chorobowej - Stres jest jednym z najczęstszych powodów, dla których pracownik odchodzi z pracy na zwolnienie lekarskie. Oczywiście absencja chorobowa kosztuje firmę bardzo dużo i jednocześnie poważnie obniża wydajność. W związku z tym, skupienie się na zarządzaniu stresem jest kluczowe dla firm.
  2. Stres łatwo obniża morale w miejscu pracy - morale jest kluczowe na wielu poziomach, a niemożliwe jest, aby współczesne biuro miało wysokie morale, gdy pracownicy czują się pod dużą presją.
  3. Stres zmniejsza produktywność - Wraz z obniżeniem morale, produktywność łatwo ulega pogorszeniu w biurze, które jest pełne zestresowanych pracowników. Oczywiście wpływa to również negatywnie na zyski, a tego firma nie chce!
  4. Stres powoduje wzrost liczby błędów - Kiedy ktoś czuje się zestresowany, trudno jest mu się skoncentrować. Oznacza to większą szansę na wystąpienie błędów, co może łatwo spowodować, że klient poczuje, że Twoja usługa nie spełnia standardów. Ponownie, oznacza to utratę zysków z powodu utraty biznesu. Może to również negatywnie wpłynąć na marketing ustny.
  5. Stres powoduje, że firma traci pracowników i trudno jest przyciągnąć nowe talenty - Kiedy pracownicy siedzą na swoich krzesłach biurowych zestresowany dzień po dniu, coś da. To może oznaczać, że oni eave firmy. Rekrutacja to długi i kosztowny proces i żadna firma nie chce przez niego przechodzić niepotrzebnie. Dodatkowo, słowo może łatwo wydostać się, że firma nie dba zbytnio o ulgę w stresie dla swoich pracowników, co może wpłynąć na ilość nowych talentów, które zostaną attracted do firmy.

Jak widać, stres jest bardzo realnym problemem dla firm na wielu różnych poziomach.

Menedżerowie muszą zadbać o to, by obciążenie pracą było równomierne i realistyczne, by terminy nie były całkowicie nieosiągalne, a pracownicy czuli się zdolni do mówienia o wszystkim, co sprawia im przykrość lub czują się pod presją. Otwarte i pozytywne środowisko w biurze z pewnością pomoże pozbyć się stresu, a kiedy pracownicy pracują razem, aby zapewnić, że wszyscy są szczęśliwi i zdrowi w środowisku biurowym, jest to o wiele lepsze miejsce.

Zobacz również
Odpowiednie krzesło biurowe

Bądźmy szczerzy, nie jest możliwe, aby dogadać się z każdym, przez cały czas. Może masz zły dzień i pstrykasz na kogoś bez sensu. Może nie zgadzasz się co do pomysłu, który omawiacie...

Większość firm chce nie tylko przetrwać, ale także rozwijać się i poprawiać z roku na rok. Przynajmniej taki powinien być cel każdego właściciela firmy wartego swojej soli. Jest bardzo...

W miarę jak przyszłe biuro ewoluuje, niezależnie od tego, jaki kształt przyjmie, menedżerowie muszą być gotowi do adaptacji. Styl zarządzania jest dziś wszystkim i wygląda na to, że w...